Klumpdag

Ibland undrar jag om jag borde få gå lös över huvud taget. Har haft en helt överklumpig dag idag. På frukostfikat tappade jag ett kex på golvet. Jag stod och pratade med nån och tyckte att det stod så många runt om så att jag inte kände för att ställa ifrån mig det jag höll i, böja mig i min slitsade kjol och plocka upp det så jag bara tog ett nytt kex och lät det andra ligga. Senare, i affären, gjorde jag en liten sväng med korgen och slungade ned en hög med klorinflaskor över hela gången. Hade bytt till en ännu kortare kjol och kände ännu mindre för att böja mig ned och plocka upp så jag gick bara därifrån. Ute i stugan råkade jag slå hål i taket för jag snubblade på gosälgen så jag slängde upp en grilltång i taket. På vägen hem skulle jag tanka. Har bara haft körkort i elva år men tankat cirka fem gånger. Jag hatar det! Jag kan inte! Jo, det är VISST svårt! Glömde vad jag skulle ha för bensin, fick inte i kortet i automaten, körde till en annan pump, lyckades faktiskt tanka utan att hälla bensin över hela mig, trixade i flera minuter (kändes det som) med tanklocket och vid det här laget hade jag tröttnat på att bry mig om hur jag såg ut och stod hukad vid bilen med lilla korta kjolen och visade säkert hela rumpan, men det kom ändå ingen och hjälpte mig. Hu, vad jobbigt jag har det! Imorgon ska jag på personalresa och hoppas att jag blir väl omhändertagen för själv hittar jag knappt till Alvesta som ligger raka vägen fyra mil bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0