Aslan och stenbordet

Jag blev mycket nöjd med mitt mellandagsreafyndande. Åkte med en kompis och hennes kille till Kupolen i Borlänge med tåg. Redan på resan dit tyckte jag att jag tjänade genom att jag slapp betala biljetten. Det tar bara en halvitmme och konduktören hann aldrig fram till mig, mera pengar att spendera på kläder alltså! Lite missnöjd med att de inte rear kjolen som jag spanat in på Lindex, men köpte i stället en snygg kjol på Indiska till det lämpliga fullpriset 179 kr. Var tvungen att köpa en visserligen rätt ful men skojig topp med en argsint bock på, på exklusiva Carlings, ett linne på HM och en skjorta på Vero Moda. Nöjda återvände vi till Hedemora och gick och såg Narniafilmen. Den var bra och scenen när lejonet Aslan offrar sig på stenbordet är nästan lika sorglig som jag minns den tecknade versionen från när jag var liten. Jag har vunnit striden om stenbordet förresten, och får ärva mormor.

Beskrev nya puben Mickes för den här kompisen som bott i England de senaste tio åren. På vår tid hette puben Krossen, eller det gjorde den ju inte egentligen men den kallades det av nån anledning. Jag tyckte det var bra där nu på juldagen. Det var levande musik i ena änden, disco i andra och mitt i en pub och där stod jag och blev bjuden på Jäger av en ny bekantskap som jag plockat med mig från en fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0