Julaftonsblogg

Sitter i mitt gamla flickrum, numera datarum, och funderar på om jag ska våga ge mig ut och gå. Det är väldigt vackert med snö, men mamma säger att det är så halt så man måste ha broddar. Ville inte gå ut samtidigt som pappa, som gav sig ut iförd en sinnessjukt ful overall som var en decimeter för kort. Knallröd är den och med röd luva och sitt vita skägg såg han riktigt tomtig ut, men då var han inte ens utklädd. Jag brukar inte skämmas över mina föräldrar men när jag är hemma en gång om året behöver jag inte visa mig med dem när de ser ut som tomtar... Snart kommer brorsan hit med sin familj. Får se om det kommer nån tomte då, det kanske är för läskigt för en tvåmånadskille och en harig tvåoch etthalvtåring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0