Kulturkullan

Vecka 50

* Läser: Vildvittreväder. Ett häfte med berättelser från stormnatten som vi sammanställt på skolan. Jag har hittat på ordet, efter Astrid Lindgrens bok Ronja rövardotter, och har varit med och skrivit om hur vi hade det den natten. Ett tjugotal elever medverkar och det är många som varit med om minnesvärda saker. Man kan köpa häftet på skolan eller beställa av mig för 20 kronor.

* Lyssnar på: It´s the ultimate Halosdemo. Demo med Halos, från 1999. Lundabaserat studentband, min kollegas son sjunger och spelar gitarr och jag har lånat skivan av henne. Trevlig pop. Jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra dem med, ska fundera lite på det.

* Veckans citat: "Ska du med på en Fanta fläder/citrus?" Det var ett häpnadsväckande plötsligt förslag från en kille jag pratade med på puben i fredags. Jag lät honom bjuda mig på en Bacardi black, och han kanske började tycka att jag var lite dyr. Den lilla detaljen att jag satt mellan honom och min fästman tror jag inte han var medveten om.

* Veckans händelse: Bodies without organs spelar på Garvaren på lördag. De är bra så länge man slipper se Alexander Bard , så jag får väl ställa mig och titta på nåt annat. Bard har förresten varit i Hedemora och gästat hotellets satsning Club Turbine för några år sen och nån sa att han kände nån i stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0