Vilket lustigt ställe jag kommer från!

Sisådärja, nu är jag hemma hos föräldrarna i Hedemora (och har haft mamma till att starta datorn och nu får jag se hur länge det funkar. Den blinkar misstänkt...) Hade en seg resa med Swebus igår, från 14.30 till 23.30. Åt tio muffins och tre chokladbollar som matsäck, kände mig lite ätstörd.

Idag har jag varit ute på stan och shoppat minsann. Det finns en bra affär som heter Next company där de har riktigt snygga kläder. Handlade också på tantaffären Modette. Det är alltid lika kul att komma hit och höra dialekten. När jag stått inne i en affär i tio minuter frågade en expedit: Haderu vela ha hjälp?

Läste en så skojig notis i Södran (Södra Dalarnes Tidning) idag:
Tidigt på torsdag morgon anträffade en bilägare på Haggårdsvägen i Hedemora som kom ut till sin olåsta bil en okänd kvinna som satt i baksätet och rökte. Mannen bad kvinnan gå ur bilen vilket hon också gjorde. Polisen rubricerar det hela som egenmäktigt förfarande.

Haggården var ett mupphem tidigare, men nu har de stängt och släppt ut alla, vilket de kanske inte borde ha gjort...

Kommentarer
Postat av: niclas

Hej lilla rödtoppen, hopps du får en riktigt skön jul!!!puss

2005-12-23 @ 21:55:32
Postat av: Ylva

Hm, vem har skrivit det här? Hoppas du har en skön jul också.

2005-12-25 @ 16:20:01
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0