Mera get

Det är mycket get i mitt liv nu. Igår trodde jag att jag skulle få en lugn söndagkväll, att jag skulle åka hem från stugan ganska tidigt, handla, laga fläskfilé, duscha, ringa mina föräldrar, titta på Parlamentet och kanske rentav hinna blogga veckans kulturkulla. Men när vi tänkte åka hem kom sambon in och sa att djuren hade rymt. Den här obegripliga bocken vi har hade brutit sig ut och in till fåren. De har en dörr så att de kan komma ut i hagen och nu var såklart alla utomhus. Hej och hå. Spika starka brädor, för det är ingen bra idé alls att ha Bock-Bilbo ihop med baggen. Så det blev inte så mycket söndagkväll hemma. Kan inte handjuren vara nöjda nu med sina flickor, måste de försöka ge sig på varandra?

Kommentarer
Postat av: Elon

Så ditt råd till folket är inte: "Get a goat"?

2005-11-22 @ 12:35:28
Postat av: Ylva

Jodå, om man vill ha ett alldeles obscent och egensinnigt djur så rekommenderar jag en bock.

2005-11-22 @ 16:49:19
Postat av: Maria

Fyrfota eller? ;-)

2005-11-23 @ 09:58:57
URL: http://www.morellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0