Nervositetskulmen?

Hur nervös kan man bli? Jag ska tydligen gå och vänta en vecka till på besked om mitt liv efter jul. Rektorn pratade med mig idag och hade en idé men ville inte säga vad det var. Han tyckte att jag skulle oroa mig mindre nu än jag gjort hittills. Jag som nästan har glömt bort hur man andas. Luften kommer liksom inte ned utan fastnar i halsen, jag får syrebrist snart! Det är som en stor klump i huvudet och lock för öronen. Nåt slags ångest, antar jag, men ibland låtsas jag glömma bort allting och blir i stället som en duracellkanin. Nån som känner igen sig?

När jag gick hem från jobbet idag låste jag som vanligt dörren till biblioteket, fast det var konferens med rektorer och lärare i ett grupprum. Dem låste jag in och på vägen ut mötte jag en lärare som är gift med min handläggare på rehab. Tänk om han inte kom in på konferensen nu? Vad kan det här få för följder för mig?...

Vad jobbigt det blir om jag ska utöva voodoo mot alla som är över 55 och har varit arbetslösa i två år och som riskerar att ta mitt jobb.

Kommentarer
Postat av: Maria

Om du låser in deras äkta makar så kanske de inser att du är stressad och behöver rehabiliteringsjobba?
Känner igen den där ångesten som slår över i duracellaktivitet... KRAM på dig, jag håller tummarna!

2005-11-30 @ 19:08:10
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Helena

Jag fattar verkligen inte de här löjliga reglerna... Hur kan nån som är arbetslös få "ta" ett jobb som nån redan har? Det låter ju så ologiskt så det är inte sant. Om det bara har med pengar att göra, så borde det väl vara bättre att ge bidrag för att få ha kvar jobbet, med samma person anställd, än att byta till en ny person, för det kostar ju oftast mer att ha nyanställda (pga träning osv.) Urlöjligt. Jag håller givetvis tummarna också. (vet inte om du såg min blogg, men jag hittade en intressant länk, som det kanske kan vara värt att kolla upp: http://www.studie.nu/

2005-12-01 @ 00:59:07
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0