Hemgjord matematik

Jag är humanist. Den här helgen ska vi fira ettårig förlovningsdag (som var den 18/10) och nioårsdag tillsammans (den 26/10), det blir ju tioårsjubileum...

När jag var femton hade jag en kompis som alltid blev kär i äldre män, vilket var lite jobbigt. Jag försökte förklara för henne att när hon var kär i nån 30-åring så var han ju dubbel så gammal som oss och tänk då när vi blir trettio, då är han sextio... Den här kompisen är numera gift med en man som är tretton år äldre så hon fick väl vad hon ville. Själv har jag upptäckt att åldersskillnader jämnar ut sig. När jag gick på högstadiet var min brors kompisar, som är två år äldre än mig, stora men nu är de inte så mycket äldre längre. Vad jag är gammal och vis ibland.

Ett annat kul räkneexempel från mig var en gång när vi skulle byta till hösttid. Vi var på disco och tyckte att vi skulle få vara kvar en timme extra. Mitt argument var att när klockan blir två så är hon fortfarande två. Det var nog dags för mig att gå hem då...

Kommentarer
Postat av: Maria

Din mattelogik liknar min... jag är minsan också humanist.

Vad skall jag kalla min kommande blogg för då??? Idétorkan är total

2005-10-20 @ 15:38:42
Postat av: Ylva

Ska du inte ha en blogg som heter "Frisk i fisken" eller nåt?

2005-10-20 @ 18:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0