Vad är det med handjur?

Vi har möblerat om bland djuren. Det blev en ganska spännande upplevelse. När vi gick in i hagen till baggen kom han fram och skrockade och försökte jucka mot mitt ben! Jag luktade kanske särskilt gott. Vad är det med handjur? Jag har träffat hundar som blir alldeles till sig, men får! Sambon jagade iväg honom för vi visste inte hur pilsk han skulle kunna bli...

Sen gick det ganska lätt att stänga in geten, förutom att han inte ville vara inne utan stångade bort luckan in till ladugården, och flytta lammen till en ny hage. Vi flyttade lammen för att de ska vara lätta att ta in och slakta. Idag försvinner mina fem söta lamm men jag behöver inte vara med och titta. Det låter grymt men det blir god gryta på dem.


Kommentarer
Postat av: Helena

Men fy! Naiv som jag är trodde jag att du hade lammen som husdjur...

2005-10-27 @ 11:07:43
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Helena. Lammen låter jag bli, förutom att jag ska äta upp dem nu. Baggen är stor, säkert 90 kg och man vill inte att han ska jaga en. När jag berättade för en kollega frågade hon om jag hade blåmärken. Hon har tjurar, hon.

2005-10-27 @ 15:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0