Konstnär och Miss Rydell

Igår hade vi hembesök av trevlige konstnären Per Ingemarsson. Synd bara att inte jag var hemma. Jag var med filmklubben och såg Kalle och chokladfabriken och hade chokladprovning. Per satt med ett par andra killar hemma hos oss och lyssnade på blues och drack min urgamla chokladlikör Feeney´s. Sen kom killarna och mötte oss på puben. Jag var visst snygg igår, det var det flera som sa, hihi. Det är konstigt vilket rabalder det blir när jag klär på mig korta kjolar och tajta toppar. Per var förresten modell i Smålänningen i fredags, tema mode och motor. Och hans flickvän är tjejen som fick frågan om hur fet hon är. Lång, smal, snygg tjej som sa att så har aldrig nån sagt till henne förut.

Har köpt en skiva med Pelle Carlberg för att det finns en låt med som heter Go to hell, Miss Rydell. Den handlar om en sågning han råkat ut för av recensenten Malena Rydell på DN. Hennes mamma är svensklärare på vår skola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0