Gospel- och punkkonsert

Igår hade Rotary och Rädda barnen stödkonsert för barn och ungdomar i Vitryssland. De hade den helt osannolika kombinationen gospelkör och hårdpunk. Fast kören sjöng först så alla panschisar hann gå därifrån innan Ljungbygruppen Senap höjde volymen och sänkte medelåldern på publiken med sisådär 75%. Jag och en kompis var några av få som var där för att se båda. Väninnan är tydligen en sådan som man försöker värva. Jag lyssnade häpet till när hon under loppet av kanske en timme råkade ut för förfrågningar om att vara med i gospelkören och att träna med orienterarna.

Kommentarer
Postat av: Pibben

Skulle ha vart ett par artister till: Ove Törnqvist kunde kört "Varmkorv boggie" för panschisarna och så kunde det hela avslutats med las ketchup-the ketchup song som toppen på allt. ;-) Fridens.

2006-08-18 @ 12:28:39
Postat av: Elon

Satan vad tufft! Hade de kört punklåtar i gospelkören som jag testade lite i Borås så hade jag fortsatt utan tvekan.

2006-08-18 @ 13:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0