Och så tycker jag nu

Förra veckan undrade jag vad man ska ha barn till och det undrar jag fortfarande. Jag har träffat en väldans massa ungar nu när jag varit borta. De kan vara hur roliga som helst, så länge jag slipper ha hand om dem. Först tittade jag på en väninnas tremånadstjej. Ovanligt lugn och snäll. Liten var hon också tycker jag som jämför med mina brorsöner som vägde mer när de föddes än hon gör nu. Sedan träffade vi dessa brorsöner, tre år och tio månader gamla. Den lille var fantastiskt nöjd och bra på att roa sig själv. Han kröp runt och upptäckte saker på egen hand, medan treåringen ska lekas med hela tiden. När han inte får tillräckligt med uppmärksamhet springer han runt och sjunger "häng med på party, slit dig och kom loss" eller säger osammanhängande saker som "de skrattar när jag skriker och gör roliga miner". Underhållande men krävande. Sedan kom en moster med sina två yngsta barn som i och för sig är rätt stora nu. På hemvägen hälsade vi på en kompis som hade besök av sin systers fyrabarnsfamilj. Oj! En rolig grej som brorsans unge gjorde; han skulle hjälpa mamma att duka och hon sa att han skulle ta i foten på vinglasen så att de inte blir så smutsiga. Då försökte han balansera ett glas på sin lilla fot.

Kommentarer
Postat av: Pibben

Jag förstår hur du menar och skall inte komma med några pekpinnar men när man skaffat barn själv så ser ser man saken annorlunda. Det är politiskt inkorrekt att säga att han emellanåt är ett plågoris men alltsom oftast ack så go. När han säger att han tycker om mej då smälter jag och blir alldeles varm. Fridens.

2006-08-05 @ 12:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0