Att kolla på video

Igår var vi på mellandagsrea och jag handlade lite smått och gott. Till exempel träningskläder så nu får jag vara så god och börja träna igen. Idag åkte vi och tittade på thailändska paviljongen i Utanede. Det är minsann en äkta paviljong mitt ute i ingenstans, hur lustigt som helst. På vägen passerade vi genom den lilla byn Bispgården. Jag hade en känsla av att min bror varit där på äventyr så jag messade och frågade. Jodå, han har suttit i flera timmar där och väntat på sitt volleybollag. Han satt vid en kiosk och tjejen där frågade om han ville kolla på video. Det visade sig att hon menade själva konvoluten...

Tillbaka i Östersund tänkte vi att vi skulle hyra en film. Min kompis har en VHS-spelare. Jag ser inget konstigt i det för vi har också en. Hos videouthyraren verkade det däremot vara en jättedum sak att fråga om de inte hade VHS. Det hade de inte och mannen där påstod att det inte går att hyra i hela Östersund. Skumt. Det går i Ljungby. Vi gick på bio i stället och såg Borat som är en galen film. Lite jobbigt generande ibland med mycket naket, sex, bajshumor och snusk i största allmänhet, men nu har jag åtminstone sett den. Jag tror att det var ett bättre val än Göta kanal 2 som jag funderat på att se men nu bara har läst sågningar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0