Idol-Markus är bäst

Det var bra att Markus vann IDOL, han var klart bäst. Jag röstade tre gånger. Kul att en kille som inte bara är plastsnygg som Erik vann. Tycker att Markus verkar mysig, det är något särskilt med norrländskan som jag tror många tjejer gillar. Roligast var skylten Markus downtown Övertorneå. En kompis berättade om när hennes syster som bodde i Göteborg träffade ett dåligt ragg i Huskvarna som skröt om att han var från downtown Jönköping. Wow, liksom. Jag menar då inte att det är något fel på Jönköping, tvärtom att man ska vara stolt över var man nu kommer ifrån (fast det börjar bli svårt att hålla Hedemoras fana högt) men att man kan kolla upp lite vad man snackar med för människor. Jag messade snabbt info om IDOL-vinnaren till en kompis som är på resa i Thailand och Malaysia -inte avundsjuk, inte avundsjuk, inte avundsjuk- och hon kontrade med ett bra skvaller hon hört från hemmaplan.

Sambon sa att han ska söka till audition nästa år. -Jag ska stämma dem om du går vidare!, svarade jag.
-Är inte det lite drastiskt? tyckte han. Jag ska hindra så många som möjligt från att höra honom sjunga.

Husbandet Duo jag har jag sett uppträda någonstans. Troligen Borås. Det känns som att jag tyckte det var ett bra partyband. En annan liten grupp jag sett hette Min bror å jag. Jag tyckte nog de var snygga (eller så var jag bara full) för jag gick upp på scen efteråt och ville prata och öppnade med den snillrika frågan -är det din bror?

Kommentarer
Postat av: Elon

Jag tror jag ska söka till Idol nästa år. Sen ska jag vägra att sjunga annat än Elton John- eller Supertramplåtar.
Duo jag verkar ha varit överallt, jag tror jag har sett dem tre gånger i helt olika sammanhang. Min bror å jag känns också bekant fast kan inte alls placeras.

2006-12-03 @ 11:07:45
Postat av: Sara

Tack för SMSet, och kul att Anneli kan vara mer uppdaterad än vi fast hon är så långt borta.

2006-12-03 @ 11:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0