Geten och tapeten

Idag har vi tagit med lånegeten på promenad. Hon är hos oss på pipparesa och jag undrar om ägarna glömt bort henne för vi har haft henne sedan nån gång i december, tror jag, och de sa att nån vecka borde räcka (rim, vad kul jag är ikväll då). Hon följde med okopplad och vi hade lite svårt att få henne att gå av vägen när det kom en bil. Den blev tvungen att köra sakta bakom oss säkert hundra meter innan vi lyckades locka bort henne. De såg roade ut i bilen så det var nog en sevärdhet.

Har tapetserat finrummet i stugan. Eller rättare sagt, sambon har tapetserat och jag och svärmor har mest stått och hållit i tapeter och langat. Vi blev nästan klara och det är en svårbestämbar tapet. Jag gillar inte storblommigt men hela tapeten är full av galna blommor. Vi ska vägra fondvägg, för det är så trist att alla ska ha det nu (förlåt, alla som gillar det, det är jag som är emot förändringar också) men den här fondtapeten blir faktiskt hemskt snygg ihop med gula kakelugnen.

Apropå väggar så läste jag en rolig Katten Gustafserie igår. Gustaf lägger sig och tänker "Jag visste väl det! Väggarna och taket ser likadana ut. Man kan lika gärna ligga ned."

Kommentarer
Postat av: Maria

BLIR det några killingar då? Hon var väl inte SÅ imponerad av Bilbo?
Det där om väggarna och taket var tänkvärt - tur att van läser serier så man lär sig nya visdomsord...

2006-02-05 @ 11:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0