Om att hälsa på folk som inte är hemma

När jag bestämde attt jag skulle till Stockholm från onsdag till söndag trodde jag att min brors familj skulle vara hemma då. Lärarbrorsan har sportlov nästa vecka och då ska de vara i sin stuga nära Hedemora och barnens mor- och farföräldrar. Jag kom till Stockholm sent i onsdags och svägerskan och småkillarna åkte på fredagen och min bror nu på lördagen. Jag skulle kunna bo kvar här men det känns lite trist att vara ensam när jag är i Stockholm så jag flyttar hem till en kompis ikväll. Bra att känna många som man kan hälsa på. Roligast såklart om de är hemma (irriterande att jag bara hann luncha med en kompis innan hon åkte till Malmö) men jag tror jag ska ta med mig sambon och utnyttja brorsans lägenhet mera i sommar. Nu ska jag gå en sväng på Hornsgatan och se om jag ser några kändisar! Eller i alla fall gå till närmaste affär och handla godis till melodifestivalen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0