Äcklig stuvning

Jag lagar riktig mat så sällan så det nästan är värt att blogga om varje gång det händer. Nu har jag gjort en fiskstuvning efter ett ICA-recept. Det blev inte särskilt gott. Kanske för att jag hade i nån märklig kryddblandning med enbär och jox. Fick mig att tänka på när jag var i tioårsåldern och fick ett utbrott över pappas matlagning. Mina föräldrar är det mest jämställda par jag vet som turas om att laga mat och städa varannan vecka. I alla fall så var det godare mat när det var mammas matvecka och jag sa till pappa: "Har du gjort äcklig fiskstuvning med lök och mosade tomater?".

Mamma rapporterade igår om pappas senaste projekt i köket. Han skulle vända ned äggvita i en pudding och hade bara lagt den ovanpå så det blev som en fiskpudding med maräng utan socker på. Till det hade han gjort en väl mjölkig sås och mamma frågade om den inte skulle redas, men det tyckte inte pappa. Då tittade mamma i receptet och påpekade att han glömt den lilla detaljen två matskedar mjöl. Känns som nåt typiskt mig.

Till min tjejfest hade jag och min kompis Dr Oetker gjort en tårta. Hade haft på egna svarta vinbär så den såg hyfsat hemgjord ut men så var det en tjej som frågade om det var nötter i. Hm, det vet jag inte, men jag kan kolla på paketet...

Kommentarer
Postat av: Maria

Vår nya specialitet är annars att bränna fast saker... Vi gjorde lasagne i söndags och den blev äcklig för såsen smakade bränt så hela lasagnen fick nån rökig kolsmak... Sedan skulle jag göra vårrullar för att jag blev hungrig igen och då brände jag dem med... Jag som trodde att jag kunde laga mat?

2006-01-31 @ 10:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0