Fullidull

Vi har köpt en alkomätare på lågprisbyggvaruhuset Cheapy av alla ställen. Måste ju dricka och kolla om den funkar. Jag känner av en 2.25%-ig cider och tror faktiskt inte att jag ska köra direkt efter. Fick jobba rätt hårt för att mätaren skulle ge utslag. När jag pillat i mig tre glas vin visade den på 0,26 och blinkade ilsket rött, men det hade väl jag kunnat räkna ut själv att jag är en olämplig förare när jag bara orkar ligga i en soffa och äta choklad och blir alldeles luddig och gosig... Vet inte var gränsen går förresten. Upplys mig! Försökte kolla det på nätet och det verkar som att man inte får köra om man har mer än 0,1 mg/utandningsluft eller 0,2 promille i blodet. Nu har jag såklart inte tänkt köra och vara onykter samtidigt men jag vill att den här prylen ska vara pålitlig. Vi måste ju till stugan och mata djur varje dag och det är inte alltid man är sådär våldsamt pigg på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0