Gottigt

Mamma hade läst nånstans att det finns människor som har ett särskilt känsligt smaksinne, såna som hon och jag som gillar sött. Hon har gallsten och kan inte äta så mycket gott utan att bli dålig och det är min stora skräck att få.

Jag försökte göra en kompis avundsjuk:
- Jag har varit på tårtbuffé i Göteborg.
-Jag gillar inte tårtor och kakor.
-Det gör jag.
-Men du gillar inte mat.
-Jodå, sött och fett!

Jag är lite besvärlig och gillar inte kryddigt, grönsaker och sånt som är nyttigt så jag kan vara lite kinkig att gå ut och äta med. Fattar inte varför mina kompisar alltid ska käka thai. Var orolig när vi skulle till Thailand att jag inte skulle kunna hitta nåt att äta, men det gjorde jag. Åh, vad jag saknar min pannkakskvinna som parkerade sin lilla vagn utanför vårt hotell så jag kunde köpa pannkakor med sirap och kokosmjölk och allt möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0