Kallt och förkylt

Igår fick jag en chock när jag kom ut, och sa till min kompis "det är så kallt så nässprejen fryser till is!". Faktiskt ganska jobbigt när man har näsan full i Otrivin för att den inte ska vara täppt och den i stället blir igenisad. Det var efter det som vi tillbringade fyra timmar i Nordstan och sen var det rätt skönt att komma utomhus igen.

Jag är nöjd med min Göteborg/Stenungsundsturné. Myglade som vanligt till mig studentrabatt på bussen. Ljungby-Göteborg, 179 kr är skitbilligt! De kollar aldrig studentrabatt från Ljungby. Däremot vågar jag inte chansa åt andra hållet.

Trevligt att äta sig genom stan. Min sambo  säger att jag blivit fikoman (hepp, rim!). Utmärkt att hälsa på gamla klasskompisen som bor i Stenungsund och så åka till Göteborg och shoppa och träffa vänner. Har hunnit träffa två gamla kollegor och idag ska jag fika med en syssling innan jag åker hem igen. Tjejen jag träffade igår var milt förundrad över att jag och mina föräldrar en gång lyckades gå hela Linnégatan utan att hitta nånstans att äta. Det ska vara Europas restaurangtätaste område, men vi gick till slut in på en sidogata och åt på en sunkig pizzeria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0