Sommar, sol och malibror

Årets jobbparfym är en kokosdoftande parfym från Yves Rocher. Jag blir glad av den, den luktar sololja. Eller, hm, den luktar som Malibu kokoslikör och påminner mig om tonårsfyllor, när vi blev så bluddriga att vi ville ha mer malibror. Galna familjen jag bodde hos i Hastings på språkresa -89 hotade med att skicka hem mig efter att ha hittat en miniatyrflaska Malibu i min byrå. Det betyder alltså att de snokade på rummet och att de tyckte att en dl Malibu var kriminellt. Våra kursledare däremot tog det ganska lugnt. Jag var aldrig speciellt full på den där resan faktiskt för det var innan jag började med sånt. Men jag skyller  fortfarande på den flaskan att jag tappade omdömet (om jag hade nåt när jag var 15) och följde med en pilsk italienare hem. Oj, vad min kusin som jag delade rum med skrattade när jag kom hem med
t-shirten ut-och-in...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0