Söndagens projekt

Idag har jag så mycket att göra så jag stannar hemma från stugan. Jag ska dansa ut julen, vilket i och för sig inte kommer att ta så lång tid eftersom vi inte har pyntat så mycket . Vi firar aldrig jul hemma utan hos respektive familjer. Ljusstakar tycker jag kan stå kvar hela vintern så det är bara det allra tomtigaste som ska bort. Det blev en kort säsong för min nya snögubbstomtegumma som jag köpte i Växjö i måndags.

Ska ha avancerad matlagning ikväll. Råkade köpa en stor köttbit, som kallades för fläskstek i reklamen och picnicbog på paketet, för att den var billig, och när jag rådfrågade mamma vad jag ska göra med den sa hon porterstek. Jag brukar mest micra och ibland steka och koka mat så nu är det spännande!

En kompis ska komma hit och hjälpa mig att färga ögonfransar och bryn. Det brukar jag göra var tredje månad ungefär och det känns alltid lustigt efteråt när brynen ser kolsvarta ut och håret blont. Kul!

Och så måste jag ju såklart blogga och maila också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0