Barn, vad ska man ha dem till?

Särskilt den senaste tiden har det hänt något konstigt. Sambon har kommenterat barn och tycker att de är söta. Han har liksom varit pinsamt ointresserad innan och knappt gratulerat kompisar som förökat sig. Nu tycks det finnas små gulliga ungar överallt. Jag tycker också att de är fina, men vet inte vad man ska göra med dem. Jo, jag är 32 och planerar att gifta mig men jag vill inte ha några egna barn. Det är, som med så mycket annat, bekvämare att ha tillgång till andras. Till exempel älskar jag djur men vill inte ha egna, förutom våra tolv får. Det blir för mycket ansvar, och kan man tänka sig mera ansvar än att ta hand om sina egna barn? Nej, jag kan inte det, och jag har fullt upp med att försöka ta hand om mig själv ibland. Tråkigt att sambons släkt håller på att dö ut men inte tillräckligt skäl för att jag ska måna om människans överlevnad på planeten. Nu ska vi åka och träffa min brors småkillar, en treåring och en snart ettåring. Så får vi se vad vi tycker om barn efter det...


Kommentarer
Postat av: Helena

Nej, precis, jag håller med dig 100%. Men det är irriterande att ingen jag känner har skaffat ungar än. Jag vill ju köpa bäbiskläder!

2006-07-29 @ 01:01:45
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0