Gubben i lådan och gubben i luften

Nu när vi äger halva huset har grannarna börjat prata med oss. Vi har en granngubbe som är runt sextio år och bor hos sin mamma. Han är lite lustig (grov underdrift) och plockar med sig plast hem från sitt jobb. Oftast plastrar han båtar = bygger egna båtar som ser ut som valnötter som han sedan åker och sänker utanför Halmstad, har jag förstått det som. Eftersom han tjuvfiskar har han kommit på att han ska tjuvcampa också och till det ändamålet håller han på att bygga sig en husvagn. Det ser helt enkelt ut som en stor plastlåda och där kommer det att bli hett som i helvetet. Men grannen ser nöjd ut så det är bara att låta honom hållas. Apropå heta lådor ska jag inte säga så mycket för i tisdags när det var hetaste dagen på flera år (det blev ännu värre på onsdagen) så skulle vi åka dubbeldäckare i England och då ville jag såklart sitta högst upp och längst fram.

Idag har vi varit och tittat på en kollega till sambon som fått ett tandemhopp i femtioårspresent. Den här mannen brukar prata väldigt mycket men var ovanligt sammanbiten och tyst idag. Men åh, så nöjd efter hoppet! Kul att se men avundsjuk blir jag inte!

Kommentarer
Postat av: Maria

Valnöten minns jag... det var intressant att titta på det bygget.
Var det T som hoppade?

2006-07-23 @ 23:26:37
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Tomas från Vittaryd, brukar vara med på sista april, var det som hoppade.

2006-07-24 @ 21:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0