Om att dricka lite

När jag var ute på puben senast satt jag ensam i kanske tio minuter innan mitt sällskap dök upp. Förutom att det kom fram en liten flicka på ungefär fyra år och pratade med mig. Hon undrade varför jag drack så lite. Vad är det för aggressiv marknadsföring av en pub, att skicka ut småbarn som drinkhetsare? Jag svarade att det var för att jag skulle gå och hämta mat att äta till. Hon var nog inte riktigt nöjd med det svaret för hon frågade flera gånger. Inte lika stor framgång med flörtiga killar som i England alltså. Jag kommer att bli gravt oroad om det kommer att fortsätta på det viset eftersom jag egentligen är barnrädd. Det brukar ju åtminstone vara artongräns på pubarna.

Idag har jag ridit på ett får! Vår största tacka behövde klippas och för att hon skulle stå stilla ställde jag mig över hennes huvud, men det hjälpte inte för hon rusade iväg så att jag hängde över ryggen. Ända in i vindskyddet for vi innan det tog stopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0