Dålig publicitet

Varför händer det så mycket dåliga saker på de platser jag har koppling till? Det är klart att jag särskilt uppmärksammar orter där jag bott, men det har faktiskt varit lite väl mycket Ljungby och Hedemora i media! I förhållande till storlek måste jag hamna på statistiskt sett mycket händelserika platser. När jag pratade med mamma sist var hon glad att det var i Ljungby vi har heroinhärva så att inte Hedemora står i centrum för dumheterna för en gångs skull. Och idag fick jag ett morgon-sms från sambon som hört på nyheterna att de hittat en död man i Sveaparken i Hedemora. Troligen mördad. Otäckt.

Liten sammanställning:

Hedemora = staden där de de senaste åren mördat en polis och en restaurangägare (gift med en man i Sveriges då största knarkhärva), mutat bilprovningen och haft en kvinna på migrationsverket som sagt åt en blind man att titta på henne när hon pratade med honom...

Malung: En kille som var med i vapenligan hade vapnen under sin säng på folkhögskolan.

Stöllet: Kommer inte på något ont faktiskt, där hände inte så mycket.

Borås: Kåren brann ned när jag bodde där.

Bergsjön/Göteborg: Diskoteksbranden när jag bodde där. En man blev mördad med en flaska. En annan man blev också mördad veckan innan jag flyttade dit.

Ljungby: En man slog en sexåring i huvudet med en yxa. Tjejen klarade sig utan större skador men mannen tog livet av sig på psyket strax efter. Översvämning. Storm. Och nu heroinhärva.



Kommentarer
Postat av: Hallonbåten

Eller så är det så att det händer dåligheter överallt. Jackie Arklöv blev skjuten i benet utanför min port när jag bodde i Tyresö. När jag bodde på Möllan var det skottlossning varannan dag och i min lilla söta hemstad knarkar ungarna sänder hjärnan innan de fyllt 15.

2006-06-16 @ 09:10:50
URL: http://theraspberryboat.blogspot.com/
Postat av: Hallonbåten

Och när jag bodde i Borås byggde de upp kåren och en handfull bibbla-alkisar utexaminerades.. :/

2006-06-16 @ 09:12:56
URL: http://theraspberryboat.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Ja, det är väl tyvärr så att det händer saker även på de små ställena som borde vara lugna.

2006-06-17 @ 19:38:35
Postat av: Helena

Här mördades en man på en parkeringsplats i närheten, och sen vi flyttade hit för 1 1/2 år sen har minst tre mördade personer hittats i ån som rinner igenom stan. Och häromveckan hittades en kropp utan huvud i skuffen på en bil... Annars är det ganska idylligt!!!

2006-06-18 @ 01:27:45
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0