Kulverterare och fastighetsmagnat

Så här står det i veckobladet: Det är förbjudet att passera i kulvertarna på skolan oavsett vart man är på väg! Därför var jag genast tvungen att passera genom kulvertarna. Hoppas att inte eleverna tänker likadant. Jag letade efter vårt gamla arkiv som i och för sig låg kvar där det låg före ombyggnaden men med utbytt lås. Då passade jag på att utforska underjorden lite till och hittade datateknikern undangömd i något som såg ut som ett skyddsrum. Han sa att jag skulle be vaktmästaren om hjälp. Så jag hämtade vaktis som kunde låsa upp så att jag fick lägga nationella proven för slutförvaring. När jag gick i åttan och praktiserade på folktandvården gick jag vilse i kulvertarna under vårdcentralen och kom för sent en dag. Det var fantastiskt många likadana gångar och jag minns inte vad jag gjorde där nere över huvud taget, men jag tror att det var tänkt att det skulle vara snabbare att ta sig fram den vägen. Där fick jag lära mig att genvägar äro senvägar!

Jag hasplar ur mig de mest häpnadsväckande saker! Tyckte visst att det var på sin plats att berätta på personalfikat att jag hade en sådant praktisk toa när jag bodde i Borås för man kunde sitta på den samtidigt som man spydde i handfatet.

Jag fyller snart halvpensionär; 32,5 år. I stället för att jobba heltid till 65 kanske jag ska jobba halvtid tills jag blir 130? Var på Försäkringskassan och pratade med en handläggare jag inte träffat förut och hon intervjuade mig lite om min livssituation. Hon sa att jag kan söka bostadstillägg och såg förvånad ut när jag inte trodde att jag kan få det nu när jag håller på att köpa grannens lägenhet för att hyra ut. Jag gjorde nog ett hyfsat maniskt intryck med mina stora planer. Det är inte alls min stil att göra investeringar och pyssla, men eftersom jag lever med Fixarfantomen från småländska skogen, som han presenterades på min brors bröllop, så är jag med om väldigt mycket spännande saker jag aldrig skulle hitta på själv.

Kommentarer
Postat av: maria

länktips! http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=279011

2006-06-02 @ 12:28:24
Postat av: Helena

Nej, vad skoj! Jag hänger inte alls med i nyheterna (speciellt inte om det handlar om fotboll) så fast jag bor i England hade jag inte hört talas om detta. Ännu roligare är att videon spelades in (delvis) på ett ställe jag har varit och fikat - Yew Tree Farm. Får man kändispoäng för det???

2006-06-02 @ 21:22:12
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Det var en vacker sång! Klart det blir kändispoäng på det! Ska hälsa fåren.

Länktips på en helt annan sak. Jeans modell "fit sliq"; http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,83551,00.html

2006-06-03 @ 12:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0