Oylviskt

Jag har gjort något jag aldrig trodde att jag skulle göra; köpt en CD med Eurovision song contest! Brukar ju hävda att schlager inte är min smak riktigt, men det kanske det är? Om schlager betyder populär så kan det mycket väl vara bra musik. Hur som helst så var det så att när de hade inför-program med en nordisk jury som tyckte till om alla låtarna nämndes Moldaviens låt från förra året och då kom jag ihåg att det var den jag röstade på. Boonika bate doba - Mormor slår på trumman. De hade med en liten gumma med en stor trumma, lite folkmusik, lite allt möjligt. Jag tyckte också om Martin Stenmarcks Las Vegas och Elena Paparizzos My number one. Så nu har jag köpt en dubbel-CD för 29 kronor. Det är riktigt intressant att se vad jag tycker om låtarna när jag bara hör dem och dessutom ett år efteråt.

Nu har jag och KK (Kultur-Karin!) bokat resa till England. Skottland blev för dyrt. Vi ska hyra bil och åka runt lite. Det dumma var att när vi nästan var färdiga med bilbokningen på mitt kontokort visade det sig att den som hyr måste köra bilen och DET ska vi inte ha! Nu måste vi göra om alltihop på hennes kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0