Utvisad

Nu kanske jag får med mig fotbollsfantasterna också? Jag ska åka på semester till England med en kompis. Nu har sambon och svärmor bestämt att det är lika bra att jag stannar kvar där. Inte för att de vill bli av med mig utan för att de också ska dit och fixa med sambons mormors hus. Det lite oroande är att jag inte vet när jag får komma hem igen och jag vill ju planera.

Jag har faktiskt ansökt om att få flytta till Sverige en gång. När jag bodde på Island som utbytesstudent hade jag ett isländskt personnummer för att få ut studiebidrag där. Att jag åkte hem efter ett halvår verkar de svenska myndigheterna ha missat för när jag bad om personbevis för att söka utbildningar efter gymnasiet kunde jag inte få det för att jag inte var svensk. Jag fanns inte! Då blev jag lite rädd för jag trodde inte det var så lätt att trilla ur alla svenska register. Pappa fick åka med mig till skattemyndigheten i Avesta och intyga att jag var svensk och skulle bo i Sverige. Då fick jag flytta tillbaka. Det blev jättekonstigt att fylla i papper med orsak till varför jag skulle flytta till Sverige. Flytta hem, skrev jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0