Djurskötarveckan

Det här har råkat bli en djurskötarvecka på jobbet. Jag har tre lamm att flaskmata och flera får att ta hand om. Den ena kollegan är också ensam hemma denna vecka och har hästar att släppa ut och en valp som behöver sällskap. Den andra kollegan har också hund och den brukar klara sig rätt länge ensam men nu går den på kortizon och är ständigt kissnödig. Det är ju vanligt att vara hemma med sjuka barn, men jag vet inte om det är lika lätt att ta ledigt för att ta hand om djur. Tänk om vi skulle sätta upp en lapp på skolbiblan om att det är stängt på grund av sjuka djur...


Kommentarer
Postat av: Ylva

Hallonbåten. Jag gjorde trefrågstestet och jag är tydligen idealist. Jag är "passionate, caring and unique."

2006-03-21 @ 20:54:38
Postat av: Maria

på mitt fiskforum brukar folk efterlysa rätten att vara hemma för vaf -vård av fisk.

2006-03-22 @ 12:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0