Lammamamma

Ojojoj, nu måste jag för omväxlings skull vara lite stark i en värld av kaos. Sambons mamma har blivit biten av en katt så hon nästan fick blodförgiftning. Sen åkte hon till sin gamla sjuka mor i England och lämnade sin likaledes gamla och sjuka gubbe hemma. Sambon ska jobba i Tyskland en vecka och kvar hemma blir alltså jag och en drös med får.

Igår när vi kom till stugan hittade vi ett litet nyfött lamm, renslickat och färdigt. Sen började stortackan att lamma. Det blev fyra stycken, varav ett dödfött. Två lamm försökte komma ut samtidigt och fastnade och sambon drog ut dem. Han är helt otrolig på att fixa saker! Jag är djupt imponerad och glad att inte jag var ensam där då. Tyvärr kommer det ingen mjölk från tackan och vi tog in de tre lammen i stugan över natten och flaskmatade.

Dessutom har en stackars kompis pappa dött och hon håller på att flytta och jag vill vara stöd och hjälp åt henne.

Så bra att jag är glad och mår bra nu! Jag behöver all energi jag kan skrapa ihop ett tag framåt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är jätteimpad av dig som pysslar och har dig med fåren. Om min lilla bondgårdsdröm nånsin uppfylls är du den första jag jag tänker be om råd. (Ej om slaktning dock!)

2006-03-20 @ 23:19:16
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Det är mest Kalle som fixar. Han kan ju allt. Fast just nu är jag rätt impad över mig själv som matar lamm hela tiden.

2006-03-21 @ 20:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0