Drakflygning

Sambon har köpt en drake men den är för avancerad för mig med två snören som man måste dra exakt lika hårt i för att den ska flyga ordentligt. Han flög med den i baggens hage och baggen blev stressad av att ha en människa som sprang runt med en stor flygande grej.

Idag har jag lärt mig ett nytt ord. Översatt från engelska till småländska; allover = allöver. Det var en kille som kanske ska gräva en till damm åt oss som hade grävmaskiner allöver.

Jag lider getbrist nu när bocken inte finns längre. Han har fått ett par barn och vi skulle åka till Bolmsö och titta på dem. Ägarna var inte hemma och inte killingarna heller, i alla fall hittade inte vi dem. Men vi fick se ett hängbukssvin, fyra rådjur och några tranor, samt en väldig massa fina stugor, så det var en trevlig tur ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0