Familjefest

Igår var vi på fest med tre familjer. Först skulle det ut och cyklas med picknick. Efter inbjudan påstod jag att jag tyckte det lät trevligt men så började jag fundera lite. Varför skulle jag följa med på det? Jag skulle inte tycka om att cykla i spöregn med sex barn mellan fem och åtta år. Inget för mig alls. Därför var vi i stugan och pysslade i stället och gick till festen vid sextiden. Det blev lite avslaget för först var det en kille som envisades med att titta på hockey och sen några, bland annat jag, som ville se melodifestivalen.

Jag tycker det är himla roligt att Finland vann! Kul för Finland, som aldrig vunnit, och häftigt att det kommer något totalt annorlunda och vänder om i schlagergrytan där alla andra bidrag mer eller mindre liknar varandra. Nej, det var ingen schlager, men den genren finns knappt längre så då kan man lika gärna ha vilken sorts musik som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0