Jem?

Idag har vi varit på nyöppnade Jem & Fix. Vad är det för ett namn? Det är en dansk firma, men så vitt jag vet heter hem hjem på danska och trots mitt inlägg igår om att jag inte förstår danska så har jag 95 poäng i svenska/nordiska språk och gillar inte när de hittar på nya ord. Antar att hem & fix redan var upptaget. Låt oss kalla det Jim will fix it som mina engelska svärföräldrar gör. Det känns tryggt; man köper en grunka för hemmapul och så fixar Jim. Vi köpte fårnät igen, håller på att stängsla till förbannelse. Eftersom vi dumt nog har tillåtit skogsmaskiner att köra över vår mark och meja sönder den totalt så måste vi flytta fårhagen hela tiden så att fåren ska ha tillräckligt med gräs. Snart tycker jag att de som hämtar timmer ska vara med och hjälpa oss att sätta nytt stängsel.

I Helsingborg och Helsingör har de samma kläder i alla affärer. Vero moda, Solo, Saint Tropez, Vila... Visserligen gillar jag de här märkena men det blir liksom ingen skillnad för att de byter ut namnet på etiketten, förutom att jag nöjt konstaterade att en skjorta jag köpte på mellandagsrean för 99 kronor av märket Solo kostade 400 danska med märket Saint Tropez.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det där stämde inte riktigt. Skjortan jag köpte har märket Only. Vet någon om alla de här märkena är danska?

2006-05-28 @ 14:29:09
Postat av: nina

jem för mig är en tecknad film om ett tjejband som vi älskade att titta på när vi var småungar. JEM is my name!

2006-05-30 @ 23:19:59
URL: http://cirkumflx.blogspot.com
Postat av: Ylva

Aha, bra förklaring! Tack!

2006-05-31 @ 09:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0