Köpa, köpa, köpa

Idag såg jag till att sluta jobbet tidigt så att jag kunde åka på shoppingresa med en kompis. Vi skulle till ett ställe som har haft 70% rabatt för att affären upphör idag men när vi kom dit hade den redan upphört. Någon hade just varit där och köpt det sista. Synd. På nästa ställe handlade jag ingenting och när vi väl kom fram till sista stoppet, Älmhult, var jag verkligen köpsugen. Vi tänkte titta på Trend House, vår gemensamma favvoaffär i Värnamo, men fastnade hos grannbutiken m.m. som sålde de mest fantastiska kläder! Där hittade jag klänningen i mitt liv, men den kostade tyvärr 850 kronor och då tycker jag att jag måste hitta något bra tillfälle att använda den innan jag köper. Så i stället köpte jag en galet snygg jeansklänning och en ack så ljuv sommartopp med paljetter och brodyr. Sedan åt vi snuskiga totalgenomstekta (fast jag noga påpekade att min skulle vara blodig) entrecote på en kinarestaurang. Sista anhalten var IKEA där man alltid kan köpa grejor man inte visste att man behövde. En bra shoppingtur fast det började illa. Roxy finns inte längre, Kattsjön är också nedlagd, Liatorpa´n har stängt, mannen som säljer mazariner har dött och Ausra design som jag ville till, ligger åt väldigt fel håll.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jeansklänningar får man aldrig för många av. Jag har bara ett par byxor som jag kan ha nu, det är lite begränsat... Men när jag shoppade i måndags blev det bara skjortor till L, en tröja till mig och så kläder till H, hon har snart större garderob än mig... *s*

2006-05-24 @ 21:47:27
URL: http://morellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0