Kugg för sakta

Jag har en kompis från Thailand. Hon är över femtio år och har haft körkort hur länge som helst. Innan har hon bott i både Thailand och Australien och ingen trodde det skulle bli något problem att förnya körkortet i Sverige. Jag tror att hon fick köra på sitt internationella körkort i ett år men sedan måste hon ta svenskt körkort. Hon kuggade uppkörningen för att hon körde för sakta. Enligt henne var det för att hon körde 90 på 110-väg. Jag har hört att man kan bli kuggad för långsamkörning men då brukar det ju vara för att man är osäker. När jag åkte bil med henne i Thailand var jag livrädd i början för att hon körde vansinnesfort. Nu tänkte hon att om hon kör sakta och lugnt i Sverige så borde det gå. Stackars henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0