Blanketthandikapp

Jag har ett blanketthandikapp. Visserligen är jag informationsproffs men det är så svårt att fylla i blanketter så att det blir rätt. Det brukar fattas rutor som passar in på mig. Jag är ett väldigt speciellt specialfall... Som nu när jag håller på att söka bidrag från AFA. Idag fick jag brev från dem att de vill ha in arbetsgivarintyg från 2002. Gaaah! Lönehandläggaren har semester och jag har haft över 20 anställningar, men ingen fast, så det blir många papper.

Igår skrev vi åtminstone på hyreskontrakt så nu ska vi äntligen bli hyresvärdar. Vi har fått läskiga deklarationsblanketter men ska få hjälp av killen som hade hand om husets papper före oss.

Några halvvilda elever frågade om jag ska ut och festa i helgen och jag kunde helt sanningsenligt svara nej, jag ska på 40-årsfest. Jag höll på att köra ut dem när de frågade om jag är 40.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0