Guldlock och handbagaget

Igår när jag skulle gå och lägga mig låg det någon i min säng. Då berättade jag en snabbversion av Guldlock och de tre björnarna. Kul att få säga "Någon har legat i min säng och ligger kvar där ännu." Inte riktigt vad han hade tänkt sig men en sådan sak som kan hända när man lever med en bibliotekarie.

Pappa har varit på fortbildningsresa i Tyskland. Det var en lärare med som hade en morakniv i handbagaget. Han skulle ha den att vässa pennor med! Dumt. Han skulle deponera den i en kiosk för att hämta den när han skulle hem igen och under tiden vaktade pappa bagaget. Sedan behövde pappa gå på toa och blev sen så att de ropade efter honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0