Hyra ut rum

Idag har vi visat lägenhet. Det kom ett gammalt par och tittade och jag tycker de verkar gulliga, men han har problem med hjärtat och ska inte gå i trappor så frågan är om han klarar av de fem stegen som är i trappuppgången. Dessutom kom en kvinna och tittade på vårt rum på vinden som vi inte hyrt ut på ett tag för att vi blev så less på han som bodde där senast och tog dit sina knarkarkompisar. Hon hade hört att det finns ett ledigt rum i det här huset och vill ha en övernattningslägenhet. Psykolog som bor i Malmö på helgerna. Ja, man kanske skulle ha en egen psykolog i huset. Lätt att prata med var hon i alla fall. Nu är det en tjej här och tittar och är uppe på vinden med sambon... Hon har en gammal dalmatiner, låter gulligt. Och jag bubblar på om hur fint det är att bo vid ån och nära till affärer, och nära till skolan (om man går på gymnasiet, Astrad eller Hjortsberg) och man kan gå eller cykla överallt och det är fjärrkontroll till garaget och man kan sola ostört på baksidan och vi har nästan aldrig fest och man kan tvätta när som helst och alla andra i huset är över 60 år så det är lugnt. Jag kanske håller på att bli lite säljare trots allt? Jag som brukar vara urusel på att sälja saker och i stället ger bort grejor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0