Spontan planering

En kompis berättade för mig vad min sambo sagt till henne på en fest sent på natten. Först hade han fylletröstat henne och så hade han berättat hur mycket han tycker om mig. Det hoppas jag, efter att han stått ut med mig så länge. Han hade bland annat sagt att han tycker om mig för att jag är så spontan. Det kan man ju säga, men samtidigt vet jag ingen som planerar som jag gör. Jag bokar upp saker flera månader framåt, men det betyder inte att jag inte kan ändra mig. Ibland ändras mina planer samtidigt som jag berättar om dem. Så finns det saker som tar tid. Att gifta sig till exempel. Det har vi inte tid med. Jag funderade på att fråga om vi skulle förlova oss när vi var i Thailand för tre år sedan, men vågade inte. sedan frågade sambon på min 30-årsdag men då var jag så deprimerad så jag inte kunde svara ja förrän ett halvår senare. Jag hade tänkt att vi skulle gifta oss nu när vi varit ihop i tio år, men det kommer inte att bli av. Kanske till sommaren?

Igår såg jag reklam på TV för en medicin som heter Kalcipos. Vad är det nu då? De kunde lika gärna ha döpt den till Kalsipper på en gång.

Jag var och tränade igår, så jag tror minsann att jag kommit igång med det igen. Det finns ett löpband där det står "Defekt! Endast promenad. Löpning på egen risk!" Är det inte alltid det? Jag undrar vad som kan hända. Jag promenerar aldrig snabbare än 8 km /timme så jag kommer inte att få reda på det. Men jag har sett killar som flugit av bandet när det skenat. Kanske är det det som menas.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, bröllop låter kul -det kan ni ordna till sommaren. Vi trodde att vi skulle gifta oss innan vi skaffade barn men det hann vi visst inte.

2006-10-17 @ 15:01:26
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Pibben

Du hinner, vi förlovade oss efter 6 (år alltså) och gifte oss efter 15 och då mest av praktiska skäl innan lille sonen föddes, du har mao gott om tid än :-) Fridens.

2006-10-17 @ 16:15:19
Postat av: Helena

Nej, bröllopsplanerande är ju himla tidskrävande. Själv tycker jag att det känns lite meningslöst efter 10 år, men samtidigt vore det ju skoj med fest. Om du har lust att vänta tills ni (och vi) har varit tillsammans i 15 år, och vi börjar planera nu så kanske vi kan slå till med dubbelbröllop!

2006-10-18 @ 20:20:52
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0