Vems ansvar är det att man ska ha kul på fest?

Nu är jag lite sur. En kompis som jag inte träffat på evigheter ringde. Jag försökte förklara varför vi inte vill vara med längre på familjefesterna med dem och två andra familjer. Det smidigaste tyckte jag var att säga att det blev för mycket familj och barn och det tycker jag inte är roligt. Usch, vad jag ogillar när det ska lekas. Då sa hon att de inte har så roligt på våra fester heller, att vi kanske inte ens sitter i samma rum som henne och hennes man och att det är värdarna som ska se till att alla har roligt. Jag tycker faktiskt att man får försöka ha lite roligt själv. Det är inte så där väldigt enkelt att prata med hennes man för han säger ingenting. Däremot så brukar hon prata väldigt mycket. Jag tycker att jag brukar mingla runt och försöka prata med alla. Så nu tänker jag inte bjuda dem på flera fester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0