Diska stavmixer

Idag tog jag med en kompis som inte varit på älgparken dit. Hon tyckte älgarna var fina och blev inte ens äcklad fast de nös på henne flera gånger. De pratar rätt mycket, älgarna. Grymtar som grisar när de inte kommer åt björklöven man sträcker mot dem. Älgmamman brölade när kalvarna tog det gottaste.

Idag gjorde jag kycklingfilé med rucolapasta igen. Pinjenötter var gott men de blev väldigt finfördelade. Jag tror inte alls att det blir samma sak med valnötter för sådana gillar jag inte. Är det någon som vet hur man diskar en stavmixer? Det känns en smula perverst att slicka den som en elvisp som jag gjorde. Hm, jag sköljde av den sedan, men det  verkar inte som en bra idé att diska hela manicken med sladd och allt. Och är det någon som vet vad man gör med rucola? Börjar bli less på den nu. Skulle ha en dl i pastan men köpte 150 gram, en jättelåda som aldrig tar slut.

Ikväll tog vi en cykeltur. Grusväg, dåligt pumpade däck, punktering. Igen! Det hände mig för ungefär ett år sedan när vi var ute på grusvägar.

Nu har jag haft över 20 000 besök och 5000 unika (olika datorer) besökare här. Det är roligt.

Kommentarer
Postat av: Tove

Ylva!
Du kan skruva av en del av stavmixern(den består av två delar) så behöver du inte diska sladd och allt! :-)
Kram Tove

2006-09-12 @ 22:29:33
Postat av: Elon

Gött att vi som avskyr teknik och pyssliga göromål ändå kan göra framsteg i köket. Denna vecka har jag på två dagar gjort svamp- och rotsakspytt samt ratatouille. Friår är bra, bara bra...
Du får väl ge ruccolasalladen till fåren då???

2006-09-13 @ 17:36:20
Postat av: Ylva

Min philips-mixer ser inte ut som att den ska skruvas isär.

2006-09-13 @ 21:16:01
Postat av: Helena

I dag har *jag* lärt mig ett nytt ord: rucola. Hade jag aldrig hört talas om förut! Är det en slags pesto, alltså? Mums i så fall!

2006-09-15 @ 00:12:02
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Rucola är en pepprig salladssort. Inte god att äta enbart, men väldigt modern att pynta sallad med.

2006-09-15 @ 11:23:11
Postat av: Helena

Jaha ja. Men man kan tydligen göra pesto av det, vad jag förstår. Alltid roligt att hitta nya saker att äta!

2006-09-17 @ 23:17:40
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0