Fisseflokken och kryonit

Idag har jag lärt mig två nya ord. Boken Fittstim heter Fisseflokken på danska. Kryonit är när man låter sig frysas ned efter döden ifall de senare kommer på att man kan användas till något. En elev ska ha det som projektarbete, ja, inte att låta sig nedfrysas, men att forska kring det. Först hade han valt droger och idrott och det var överstruket på listan jag fick över arbeten så jag trodde det var ett nytt namn på steroider. Det är intressant att vara informationsproffs för man får reda på en massa saker man aldrig skulle ha fått för sig att kolla för egen del.

Jag är tyckmyckig nu. Förvånar mig själv med att ha åsikter om allt möjligt, även sådant som jag inte vet något om. Det är en sådan period nu och det är ju lägligt så här i valtider. Jag har bestämt vad jag ska rösta på, men hinner säkert ångra mig. En gång när jag skulle rösta hade jag absolut inte bestämt mig och min bror tog ett kort på mig när jag satt i hallen och grubblade med alla mina valsedalr innan vi gick till röstlokalen.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kryonik eller kryoteknik heter det. Jag tänkte på Stålmannen och kryptonit.

2006-09-13 @ 13:12:42
Postat av: mare

Hei !!

Är det nån som vet om det finns ett svensk kryonit förening ??

Tack

Mare

2008-01-15 @ 20:34:45
Postat av: Ylva

Jag har inte hört talas om någon svensk kryonikförening men kanske finns det.

2008-01-16 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0