För mycket ut och för lite in

Nä, det handlar inte om sex, hur man nu skulle lyckas med det, utan om pengar. Den här månaden blir helt sinnessjuk. Jag har råkat få både lön och A-kassa och måste betala tillbaka. Samtidigt som jag har dubbla hyror. Och den här veckan har jag betalat för lagning av cykeln med punka, lagning av snabelkängor med hål fram, och nya linser. Över 2000 kronor för ett halvår med kontaktlinser (och ögonundersökning) men det får det vara värt för det är så tråååkigt att ha glasögon! Skönt att jag kan vara ineffektiv och gå på stan halva dagen i olika ärenden. Idag har jag varit på Systemet, Försäkringskassan, cykelaffären, optikern och ICA. Jag söker olika bidrag. Inte för att jag tror att jag kan få bostadstillägg för pensionärer nu när jag äger tre ställen, men det är inte förbjudet att söka.

Ikväll var det fint igen. Vi grillade och satte ute och åt till halvåtta. Mmm!

Kommentarer
Postat av: Erik

Ett tips som kanske kan hjälpa till att få rätsida på ekonomin ;-), www.alltomlinser.se, här hittar du en prisjämförelse för linser som listar de billigaste linserna från olika aktörer som Pricerunner.

MVH
/Erik

2006-09-17 @ 23:39:34
URL: http://www.pensionsspara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0