Partiledardebatt och hidden voice

Igår tittade jag på Idol och när det var reklam slog jag över till ettan och tvåan. I sista partiledardebatten attackerade Maud Olofsson Göran Persson för att sexuella övergrepp mot kvinnor ökat kraftigt under de år sossarna haft makten. Härlig felsägning när hon sa "Nu när du stört...styrt Sverige..."

Igår åkte jag till Växjö på nätverksträff för nyutbildade bibliotekarier i sydost, NYBSO kallar vi oss. Visserligen är min examen från 2001 men jag får vara med ändå. Killen som körde bilen pratar ganska tyst så jag hörde knappt vad han sa från min plats i baksätet, och blev mäkta förvånad när jag fick höra en skiva med hans grupp Hidden där han sjunger med värsta domedagsrösten. De är inspirerarde av skräckförfattaren HP Lovecraft. Manlig bibliotekarie som har en grupp som spelar hård musik, kul!

Pjäsen The taming of the shrew som jag såg nyligen var jättebra. Ett kul citat; "By the son of my mother! That will be myself..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0