Fårresande

Igår flyttade vi lammet från sambons mamma hem till fårhagen. Han fick sitta på golvet mellan mina fötter och blev lite rädd och kissade. Tur att vi har plastmattor i bilen. Sedan tyckte han att han var mer människa än får och rymde ur hagen och följde efter mig. Han fick följa med in i stugan en stund och ligga på min mage när jag låg och läste.

Igår var jag på Figaros bröllop i en 45-minutersversion. Det var kul och innovativt med uppblåsbara dockor i flera av rollerna. Vi var tre kompisar där men sedan när vi skulle gå ut och äta blev vi plötsligt nio. Åt gott på Stationskrogen och kollade in deras pub, nyöppnad för säsongen. Sedan gick vi på Stengrottan och lyssnade på Belseblues. Lyssnade var ungefär vad det blev för vi satt vid ett bord bakom en vägg så man inte såg bandet. Gick hem vid halv ett, det kändes lagom.

Idag har jag hängt ut tvätt och suttit ute med en kompis och käkat glass. Mmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0