Nedräkning

Den här listan har jag sett på flera bloggar, inte blivit utmanad men gör den ändå.

Tio första?
Första bästa kompis: Vanja
Första bil: Jag har aldrig ägt någon bil. När jag var liten hade vi en Saab som brann upp. Nu har sambon en Mitsubishi och en Renault. Dem får han betala för själv.
Första riktiga kärlek: Det vet jag inte. Första riktiga pojkvän var Magnus.
Första husdjur: Två vandrande pinnar.
Första semester: Åland när jag var tre månader.
Första jobb: Sommarjobb som personlig assistent åt kvinna som haft stroke.
Första köpta skiva: Actually med Pet Shop Boys.
Första riktiga kyss: Salvatore, Hastings -89
Första piercing: Nej
Första konsert: Minns inte. Ratata i Falun -89 kanske. Var på min första Dala-Rock -88 och trodde att Jim Jidhed i Alien var snygg.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: Päroncider igår.
Senaste bilfärd: Hem från Växjö inatt.
Senaste sedda film: Music and lyrics.
Senaste ringda samtal: Jag ringer inte. Sambon antagligen.
Senaste bubbelbadet: Mammas och pappas badkar i julas. Senaste bubbelpool var nog på Värmlandsporten i Stöllet -95. En läcker kille låste in oss och en flaska vin. Ujujuj. Översexuellt tills jag ramlade i duschen och slog upp knät.
Senaste spelade CD: Prayer for the weekend med The Ark.
Senaste kyss: Sambon i morse. Han smakade illa efter en dags turande till Danmark...
Senaste gången du grät: Minns inte. En månad sedan kanske.
Senaste måltiden: Frukost

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar?: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet?: Ja, och det håller än, 10 1/2 år senare!
Blivit arresterad?: Nej
Varit med på TV?: Jag skymtade mig själv på volleyboll-EM i Globen -89.
Fått ditt hjärta krossat?: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det?: Nej
Haft ett one night stand?: Ja
Busringt?: Nej, jag säger ju att jag inte ringer.

Sju saker du har på dig:
Vita sloggitrosor
Mörka Dieseljeans
Svart t-shirt med texten Låna gärna...
Blommig kofta från London
Mockasiner
Förlovningsring
Fotlänk

Sex saker du gjort idag:
Sms:at en kompis som har namnsdag
Läst ut en bok
Haft sex
Ätit frukost
Bloggat
Tömt handväskan från igår

Fem favoritsaker utan rangordning:
Sambon (sak?)
Sängen
Datorn
Dammen
Filofaxen (att planera roliga saker i)

Fyra personer du kan berätta allt för:
Det finns ingen längre. Men jag kan berätta en hel del för:
Min bror
Anneli
Maria
Åsa

Tre val:
Blått eller rött?: Rött
Sommar eller vinter?: Sommar
Choklad eller chips?: CHOKLAD!!!!

Två saker att göra innan du dör?:
Resa till Nya Zeeland (alltid varit lockad av det där med att det är precis på andra sidan jorden)
Hinna läsa en fruktansvärd mängd böcker.

En sak du ångrar?:
Jag skulle ha talat om ännu mer hur mycket jag beundrade min mormor innan hon dog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0