Not ready to make nice

Inatt vaknade jag vid tretiden och var arg. Jag somnade ledsen och det hjälpte inte att sova på saken. Att vilja olika saker, del 972. Sambon sa surt att jag bara bokar in en massa roliga saker. En titt i min filofax denna vecka:
måndag: husmöte (inställt)
tisdag: biblioteksplan 15-17 (jobbet)
ölprovning och film med filmklubben 18.15 (ska inte gå)
onsdag: bibliotekspedagogik 15.30-17.30 (jobbet)
Big comedy, stand up i Växjö 21.00
torsdag: svärmor hem från England, vet inte om sambon/vi ska åka och hämta på Sturup
fredag: bowling och after work med jobbet 16.00 (skiter i det då)
lördag: Värnamo marknad, Togaparty, Atomic Swing (ska inte gå)
söndag: inget

Det enda roliga jag bokat in är alltså Big comedy och det var evigheter sedan jag köpte biljett. Så himla orättvis beskyllning!

Idag när jag cyklade genom stan såg jag att de öppnat glasskiosken på torget! Ironiskt nog kunde jag inte stanna eftersom jag hade glass i väskan. Hem och stoppa i frysen, åka ut och blejda = förtjäna glass. Hoppsan, vad jag har ätit konstigt idag förresten; klockan 9: Två mackor med leverpastej och te, klockan 12: en banan och te, klockan 13.30: fil och müsli med en banan och sylt, klockan 16: ett päron, klockan 18: tre kulor glass med kolasås. Får se om jag behöver äta mera idag. Känner mig fortfarande stinn efter glassen. De sa förresten att de haft öppet i tre veckor! Hur i all världen har det undgått mig?!

Jag har hittat det ultimata kulturhuset! Palladium i Växjö som jag var på i fredags; www.kulturhusetpalladium.se. Synd att vi inte har något liknande här i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0