Reklam för mig!

Nu vill jag göra reklam för mig själv. Det var inte meningen att bara framstå som lat och slö. När det handlar om att röra på sig och vara aktiv så är jag tyvärr väldigt soffig. Om det däremot gäller stillasittande sysslor som att läsa eller skriva är jag väldigt ambitiös. Det är ju det som är roligt här i livet! Jag tycker att tiden är så långsam när jag ska göra något praktiskt, men ge mig en bra bok och jag behöver inget annat på flera timmar. Jag var nog den enda i min kurs som läste alla böcker på litteraturvetenskapen. Eftersom jag inte bodde i universitetsstaden Växjö där det var helt omöjligt att få tag i all litteratur utan att ruinera sig, utan lånade allt på kommunbiblioteket där jag dessutom jobbade så jag kunde få förtur, läste jag alltså allt. Det är det roligaste jag pluggat, så fantastiskt att få läsa, läsa, läsa skönlitteratur i ett år! Måste lyfta upp en sak från en av mina kommentarer tidigare; det betyder inte att man är sjuk när man ligger i en soffa och läser. Jag tycker att det är nyttigt. Jag får väldigt många bra boktips att dela med mig av på jobbet, och annars också om det är någon som vill höra. Ibland måste man göra praktiska saker, men jag har tur som har en teknikfantomen hemma så jag gör inte så mycket annat än lagar mat, vilket jag för övrigt tycker går ganska bra nu för tiden.

Igår skulle svärmor flyga till England. Tyvärr trodde hon att planet skulle lyfta tio på kvällen och inte tio på morgonen som det helt nesligt hade gjort. Hon tog taxi in till Malmö men där var alla hotell fullbelagda på grund av en mässa i Köpenhamn så då åkte hon tillbaka till flygplatsen och sov på dyra flyghotellet. En liten tröst var att hon fick en svit som någon inte ville ha, till ett billigare pris. Sambon sa att det var en sak som jag skulle kunna göra, att missa planet, men jag sa att jag aldrig missat något plan. Fnys, sa han då och jag förstod ju att han syftade på mitt helt obegripliga misstag att bara boka en biljett när vi var två som skulle flyga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0