Dynor, dynor

Det blev så bra med stolsdynorna igår så vi åkte och köpte sex stycken till. Om jag väl hittar en inredningsdetalj jag gillar blir det gärna mycket av samma. Som tur är så har vi ganska lika smak, jag och sambon. Vi tycker båda om trä och inte om stålrör till exempel. Det här med stolsdynorna har varit ett långvarigt projekt. Jag köpte alltså först fyra dynor igår, som var tänkta till köket i stugan. Visserligen är det fritidsmöbeldynor, för utomhusbruk, men det bryr jag mig inte om när jag tycker att de är fina i blå- och vitrandigt och med snodda snören, riktigt marintema. När jag kom hem testade jag ifall de passade på kökssoffan och det gjorde de. Så när sambon kom hem fick jag mitt fynd godkänt och så åkte vi till Ica igen och köpte sex dynor till, två till med blåa ränder och fyra med beiga. Det blev alltså blå dynor på stolarna också i köket hemma och beigerandigt till stugan, eftersom de blåa tagit slut.

Idag fick jag brev från Telia som tackade för tiden jag varit kund hos dem. Men jag ska ju inte byta bort dem! Ska jag behöva kontakta dem också, eller räcker det med att jag bråkat med Tele2? Jag tycker inte att de ska utsätta någon med telefonskräck för en massa sådana här bekymmer. Ska nog maila Telia att jag vill fortsätta vara kund hos dem. Jag försöker ibland bojkotta tre stora statliga företag; Telia, Posten och SJ, för jag har irriterat mig så mycket på dem, men ibland finns det inte mycket att välja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0